h

SP Hulpdienst helpt mysterie van knallende CV- ketels oplossen

30 september 2010

SP Hulpdienst helpt mysterie van knallende CV- ketels oplossen

Na jaren van radeloosheid en angst besloot een bewoonster van de Egbertstraat uiteindelijk de SP Hulpdienst in te schakelen bij een angstaanjagend en onopgelost probleem in haar woning. Ze heeft al jaren last van een luid knallende CV ketel waarbij de afvoerpijp telkens van de ketel wordt geblazen.

Hoewel ze hierover vaak de verhuurder, Welbions, heeft benaderd en deze in het begin veel onderzoek deed en zelfs een nieuwe CV-ketel liet plaatsen, bleven de knallen weerklinken. Cameraonderzoek in de schoorsteen, liet wel een flink stuk puin zien, dat verwijderd werd, maar de harde knallen bleven vaak en op de meest onverwachte momenten komen.
Bugs
“Het verschijnsel bleef ook voor Welbions een mysterie waardoor ze mij vast een beetje gingen zien als vreemd type. Ik denk dat ze vermoedden dat er bij mij een steekje los zat, ook omdat ik steeds radelozer en angstiger begon te worden en er steeds niets gevonden werd. Ik wilde uit alle macht maar een ding, verhuizen." aldus de huurder. "De reacties van Welbions werden ook duidelijk minder op mijn aanhoudende telefoontjes”. Nadat begin dit jaar ook een bovenbuurman van de knallen melding maakte, was ze echter niet meer de enige die de spookverschijnselen waarnam.
Ten einde raad vroeg ze de Hulpdienst van de SP om ondersteuning.
Vanaf dat moment gaat alles in een stroomversnelling: Na een telefoontje van de Hulpdienst komt Welbions opnieuw in actie en pakt het “mysterieuze probleem” opnieuw vanaf de basis aan. Op het moment dat Welbions ook de ketels bij de twee bovenburen inspecteert, klinkt op de bovenste verdieping twee keer een luide knal. Daarop wordt contact op genomen met de ketelleverancier, die bij de buurman een lek vaststelt in het blok van de gasbrander.
Daarmee is het knalmysterie na meer dan vier jaar eindelijk opgelost.

SP Hulpdienstmedewerker Marnix Morsink is heel tevreden over de, nu wel snelle en accurate handelswijze van Welbions: "Het is uiteindelijk jammer dat het zo lang heeft moeten duren voor het werd opgelost. Maar goed, er is nu wel een einde aan de knallen en de angst gekomen en dat telt."

En omdat het probleem de bewoners zo lang heeft geteisterd doet Welbions een geste naar de drie betrokken huurders als blijk van mededogen voor de angstige tijd: Ze krijgen binnenkort een bos bloemen en een waardebon 'om iets leuks mee te doen'.

U bent hier