'Laat de Goederentrein Varen' SP brengt duizenden handtekeningen naar Den Haag.

4 september 2010

'Laat de Goederentrein Varen' SP brengt duizenden handtekeningen naar Den Haag.

De SP brengt woensdag 8 september de duizenden opgehaalde handtekeningen naar den Haag, waar ze zullen worden aangeboden aan de vaste Kamercommissie voor Verkeer en Waterstaat van de Tweede Kamer. Ook de Hengelose SP wethouder Mariska ten Heuw zal bij de aanbieding zijn.

schip onder spoorbrug

In vrijwel alle plaatsen langs het spoor werden er door de lokale SP afdelingen handtekeningen opgehaald. Deur aan deur langs het spoor werden de afgelopen weken in Hengelo alleen al door meer dan 750 mensen handtekeningen gezet tegen de plannen voor verdubbeling van het aantal goederentreinen over het spoor van Arnhem naar Duitsland via Oldenzaal. Die plannen betekenen dagelijks meer dan 40 goederentreinen extra over spoor door de steden. De SP stelt dat het beste alternatief het vervoer over water is.

Mee naar Den Haag

De SP roept zoveel mogelijk belangstellenden op om mee te gaan naar de manifestatie die ze organiseert bij de aanbieding in Den Haag.

De manifestatie begint om 12.00 uur en duurt tot 13.00 uur.
Iedereen die mee wil kan zich opgeven bij de SP Hengelo via hengelo@sp.nl of via 074-2421042.
Vertrek vanuit Hengelo is rond 9.00 uur.