Historisch moment: eerste SP wethouder voor Hengelo

29 april 2010

Historisch moment: eerste SP wethouder voor Hengelo

“Twintig jaar geleden was het een historisch moment toen Jean Rouwet als eerste SP gemeenteraadslid in Hengelo werd geinstalleerd” zo begon SP raadslid Floor van Grouw zijn reactie op het bereikte coalitieakkoord. “Twintig jaar later staat de SP opnieuw voor een historisch moment nu de eerste SP wethouder tot een Hengelo’s college toetreedt”. Twintig jaar van de kant van de mensen kiezen die de strijd voeren voor een betere samenleving in hun buurt in de stad in het land, in de wereld.

College van B&W Hengelo
De gemeentesecretaris en burgemeester met de wethouders van Pvda, SP, Burgerbelangen, D66 en Groenlinks.
In het midden SP wethouder Mariska ten Heuw

Van Grouw toonde zich bij deze bespreking voorafgaande aan de installatie van de wethouders zeer tevreden - maar tegelijkertijd ook realistisch - over het bereikte akkoord. Hij gaf aan dat de leden van de SP in Hengelo unaniem hun steun aan het coalitieakkoord gaven omdat hun partij in de moeilijke tijden van bezuinigingen die gaan komen bereid is om mee te besturen om Hengelo toch vooral sociaal te houden.

Hans van Doren nieuw in de Hengelose Raad

Hans van DorenNa de verkiezing van de wethouders bleef de raadsstoel van voormalig fractievoorzitter ten Heuw maar even leeg. Want als nieuw vierde raadslid werd Hans van Doren in de raad geïnstalleerd. Floor van Grouw is de nieuwe fractievoorzitter die leiding zal geven aan de fractie in de komende periode. Voormalig raadslid Ria Rouwet werd als commissielid benoemd en blijft tot belangrijke steun voor de fractie.