Gemeente Hengelo moet in actie tegen te hoge tarieven OV chipkaart

25 februari 2010

Gemeente Hengelo moet in actie tegen te hoge tarieven OV chipkaart

Met steun van de voltallige gemeenteraad is een SP motie aangenomen die het gemeentebestuur opdraagt om snel onderzoek te doen naar de gevolgen van de invoering van de OV chipkaart.

logo chipkaart

De SP fractie deed dit voorstel nadat bekend werd dat de invoering van de OV chipkaart in Zuid Holland zorgt voor een dramatische daling van het aantal passagiers. Meer dan 12 % van de reizigers maakt nu geen gebruik meer van het openbaar vervoer. Dat zou voor Twente betekenen dat de forse investeringen in hoogwaardig openbaar vervoer met de bedoeling om meer mensen in bus en trein te krijgen worden teniet gedaan door de dure OV chipkaart.

Hoewel de wethouder (Bron, Pvda) niet blij was met de motie staat hem in de korte tijd die nog rest niets anders te doen dan een onderzoek te starten naar de negatieve gevolgen die de invoering van de chipkaart met zich meebrengt. Ook zal hij er snel bij de Regio Twente op moeten aandringen de onderhandelingen over het kilometer tarief met Connexxion te heropenen.

De motie