“Deze partij is klaar om de stad te besturen”

26 januari 2010

“Deze partij is klaar om de stad te besturen”

Met grote instemming zijn voor het nieuwe afdelingsbestuur 12 leden gekozen, waaronder 7 nieuwe bestuursleden. Een nieuwe garde die het afgelopen jaar actief is geworden heeft zich aangediend om het bestuur te versterken.

Mariska ten HeuwFractievoorzitter en lijsttrekker Mariska ten Heuw toonde zich zeer tevreden met deze versterking. Volgens haar is dit een teken dat de SP klaar is om de stad mee te gaan besturen. Ten Heuw is zelf ook kandidaat om als SP wethouder in het strijdperk te treden. Tijdens de ledenvergadering gaf ze de SP ambitie aan: “De SP is klaar om de stad te gaan besturen. Maar dat doen we natuurlijk alleen als we ook onze SPeerpunten uit kunnen voeren: Geen verschraling van de zorg voor mensen, geen bezuinigingen op wijkwelzijnswerk, een stop op slopen, grootschalige renovatie van woningen en veel meer aandacht voor buurt en wijkvoorzieningen.” Ten Heuw gaf aan dat de SP dat het beste kan vanuit het wethouderschap financiën.

Onder de zeven nieuwelingen in het bestuur zijn mensen gekozen die zowel buitenparlementair als parlementair actief zijn. Het zijn Hans van Doren en Annemieke Keur, die ook hoog op de kandidatenlijst staan. Marnix Morsink is al actief in de SP Hulpdienst, en verder Rob Kolner, Piet Jongedijk, Gerda Gibbard en de jonge kunstenaar Ymko Piek.

Als afdelingsvoorzitter is opnieuw Vincent Mulder gekozen, met Jean Rouwet als organisatiesecretaris.
Het bestuur nam afscheid van Gerda Leurink, die met haar 75 jarige leeftijd nog altijd actief is en als een van de initiatiefnemers van de actie Gratis met de Bus voor 65 Plus geldt.

Het nieuwe bestuur