Positie van de ouderen in de samenleving: SP bijeenkomst met Tweede Kamerlid Fons Luijben

15 november 2009

Op maandag 16 november organiseert de SP een bijeenkomst voor en met ouderen over hun positie in de samenleving. Deze openbare bijeenkomst vindt ‘smiddags plaats van 14.00 tot 16.00 uur in het Lambooijhuis, Langestraat 37 in Hengelo. Oud en Jong zijn uitgenodigd. Toegang is gratis.

Fons LuijbenIedereen die ouder dan 55 jaar is wordt door de huidige regering aangesproken op het probleem van de vergrijzing. Wat is dat dan voor een probleem? Is het zo dat de AOW naar 67 jaar moet om dat probleem van relatief meer ouderen in de samenleving op te lossen. Is er eigenlijk wel enig respect voor ouderen in deze discussie? Worden zij niet de opa en oma van de rekening van de huidige financiële crisis?

Voor een discussie over deze vragen is iedereen –oud en jong- van harte uitgenodigd op de bijeenkomst die door de SP afdeling Hengelo wordt georganiseerd.

Gastspreker Fons Luijben (1941). Is oud directeur van de Rabobank in Heusden. Van 2003 tot 2007 fractievoorzitter van de SP in Provinciale Staten van Zeeland. Sinds 2006 Woordvoerder ouderenbeleid, AOW, pensioenen voor de SP in de Tweede Kamer.