"Parkeeroverlast ROC niet op bewoners afwentelen"

8 november 2009

"Parkeeroverlast ROC niet op bewoners afwentelen"

In een brief aan de bewoners van Tuindorp die wonen in de omgeving van het ROC maakt SP raadslid Ria Rouwet duidelijk dat de SP fractie de bewoners niet de dupe wil laten zijn van het ontbreken van de parkeergarage.

Ria RouwetDe SP was en is voorstander van gratis vergunningen voor bewoners tijdens en na de proef met betaald parkeren. In juni 2008 toen de Parkeernota werd vastgesteld heeft de SP fractie bij motie geprobeerd de proef rond de invoering van het betaald parkeren door te laten lopen tot het moment dat de parkeergarage zou zijn gerealiseerd. Deze motie werd uiteindelijk niet gesteund door PvdA, CDA, HengeloNu, Groenlinks, ChristenUnie en Burgerbelangen. Uiteindelijk is door het niet realiseren van de parkeergarage de parkeerdruk op de omgeving aanleiding geweest voor het college om betaald parkeren toch in te voeren ook voor bewoners. Rouwet vindt het zeer onterecht dat de bewoners nu de dupe worden van de bouw van het ROC zonder voldoende parkeervoorzieningen. "Het college heeft destijds meermalen aangegeven dat betaald parkeren voor bewoners niet zou worden ingevoerd als de bewoners dat in meerderheid niet zouden willen. Daar moeten ze zich nu ook gewoon aan houden", aldus Rouwet.

De brief van Ria Rouwet