Ledenvergadering geeft volle steun aan kandidatenlijst en programma: De Frisse Wind door Hengelo

24 november 2009

De ledenvergadering van de SP afdeling Hengelo heeft gisteravond in een opgewekte sfeer het verkiezingsprogramma aangenomen en de kandidatenlijst vastgesteld. Het programma heeft als motto meegekregen 'De Frisse Wind door Hengelo'.

Inzet SP is forse groei en deelname college

Mariska ten Heuw
met volle steun gekozen tot lijsttrekker:
Mariska ten Heuw

De vers gekozen lijsttrekker Mariska ten Heuw legt uit: "Hengelo is meer dan 12 jaar bestuurd door een college dat uit dezelfde partijen bestaat. Het is tijd voor de frisse wind. Wij hebben meer dan ooit realistische alternatieven. We willen investeren in wijken en buurten in plaats van nog meer grote projecten als Lange Wemen en de laan van Driene. Met de SP in het college gaan we zorgen dat er niet op de voorzieningen voor de mensen wordt bezuinigd. Je moet niet vanwege de crisis het hart verder uit de samenleving halen."
Als voorbeelden van waar investeringen nodig zijn waren er vertegenwoordigers van actiecomités uit Klein Driene en de Hengelose Es aanwezig. Zij gaven zeer duidelijk aan dat alle aandacht voor Hart van Zuid zorgde voor tientallen jaren van stilstand en nu dan afbraak.
"Juist die wijken hebben forse investeringen nodig in de komende jaren", aldus ten Heuw.

Huidige raadsleden binnen de eerste zeven plaatsen

Met volle steun van de ledenvergadering werd Mariska ten Heuw tot lijsttrekker gekozen. "Zij weet als geen ander buitenparlementaire actie en uitstekend optreden als raadslid te combineren en steekt dan ook met kop en schouders boven het gemiddelde uit."aldus afdelingsvoorzitter Vincent Mulder.

Hans van Doren
Hoogste nieuwe: Hans van Doren op plaats vier

Van de huidige raadsleden staan William van den Heuvel op twee, Floor van Grouw op drie, Vincent Mulder op vijf en Ria Rouwet op zeven. Op plaats vier en zes staan twee nieuwkomers: respectievelijk Hans van Doren en Annemieke Keur. Van Doren is werkzaam in de gehandicaptenzorg en heeft is actief geweest in het buurthuiswerk. Annemieke Keur is met haar 21 jaar de jongste aanwinst. Ze werkt als webdesigner en draait sinds enige tijd mee in het afdelingsbestuur.

Annemieke Keur
Jongste nieuwe op plaats zes: Annemieke Keur