"We zijn de stank, het stof en het lawaai meer dan zat"

5 december 2008

"We zijn de stank, het stof en het lawaai meer dan zat"

Tientallen bewoners waren aanwezig ter ondersteuning van de aanbieding van meer dan 550 handtekeningen en steunbetuigingen door leden van het comité Last in Zuid aan het college van burgemeester en wethouders.

Een van de tientallen opgekomen buurtbewoners, die uiting geeft aan haar bezwaar tegen stank en stof

Vanwege toenemende overlast van lawaai, trillingen, stank en stof, veroorzaakt door de industrie langs het Twentekanaal, hebben vorige maand een aantal bewoners de koppen bij elkaar gestoken en besloten de medebuurtbewoners te vragen, wat zij vinden van deze overlast. De SP heeft ze bij die actie ondersteund.

Marianne Oude Engberink en de heer Van Steijn bij de aanbieding van het dik pak handtekeningen.
Marianne Oude Engberink en de heer Van Steijn bij de aanbieding van het dikke pak handtekeningen.

De heer Van Steijn en Marianne Oude Engberink deden de aanbieding namens de ondertekenaars. De toespraak die gehouden werd kun je hier nalezen

Bij de handtekeningen zaten ook de genoteerde opmerkingen en klachten die een aantal bewoners hebben gemaakt.

Wethouder Weber antwoordde namens het college dat een onderzoek naar de toename van de overlast waar eerder om gevraagd was niet zal worden verricht. Wel zegde hij de bewoners een toe om hen op een bijeenkomst op 8 december nadere uitleg te zullen geven over de handhaving die de gemeente verricht.