Voorwaardelijke steun voor ‘sympathiek SP voorstel’ verdampt.

5 november 2008

Voorwaardelijke steun voor ‘sympathiek SP voorstel’ verdampt.

Tijdens de raadsvergadering in oktober werd het voorstel van de SP om de wachtlijstbelasting voor mensen die ingeschreven staan voor een Hengelose huurwoning te schrappen met veel sympathie door andere partijen begroet. De meeste partijen lieten uiteindelijk toen het op stemming aankwam zich leiden door de suggestie dat dit beter in een gesprek met de woningcorporaties zelf bedongen zou kunnen worden, en stemden niet met het voorstel in.

Dat deze oproep tot overleg wat die andere partijen betrof een loze suggestie was bleek een week later.
Tijdens een informatieavond tussen raadsleden en de Hengelose woningcorporaties was het slechts de SP die dit onderwerp aankaartte en bleef verdedigen. De rest van de raadsleden mengde zich niet in de discussie, en waar er al gereageerd werd was dat een instemmend knikken met de corporatiedirecteuren. Die gaven in een uiteenzetting aan dat de inschrijving en het woningtoewijzingsysteem zo duur was dat ze dat niet graag alle huurders lieten betalen...., maar dus wel de woningzoekenden.

De SP wil dan wel ’s van de drie directeuren weten wie de kosten van de fusie, voorlopig geschat op een ton , gaan betalen.

Dat zullen zeker niet deze drie heren zijn.

Overigens bleek ook dat het aantal ingeschreven wachtenden voor een huurwoning enorm is gestegen; het zijn er nu 14.500 !!

TcTubantia: motie SP haalt het niet