Handtekeningen voor behoud bomen in Veldwijk Zuid

24 oktober 2008

Handtekeningen voor behoud bomen in Veldwijk Zuid

Verontruste buurtbewoners uit Veldwijk Zuid hebben samen met de SP een handtekeningen-actie georganiseerd voor het behoud van een groot aantal bomen in de wijk. Het was Erik Geerdink, zelf redacteur van de website Berflo Tribune, die daarover bij de SP aan de bel trok naar aanleiding van een artikel in de krant van Vincent Mulder over het ontgroenbeleid van de gemeente Hengelo.

handtekeningen voor de wethouderDe bomen in Veldwijk Zuid zouden ziek zijn maar de werkelijke reden is dat ze moeten wijken vanwege de herstructureringsplannen van Ons Belang. Ook zijn de bewoners niet te spreken over de manier waarop zij zijn geïnformeerd.

De SP heeft het college van Ben W gevraagd om de plannen te stoppen en de bomen te behouden. Ons belang heeft laten weten alles te zullen doen om de bomen te behouden. De meer dan honderd handtekeningen die zijn opgehaald zijn inmiddels aangeboden aan de wethouder en gemeenteraad.