SP in actie voor Hengelo Fietsstad

24 augustus 2008

SP in actie voor Hengelo Fietsstad

De SP wil dat vaart wordt gemaakt met het verbeteren van de voorzieningen voor fietsers in Hengelo. De partij heeft vorig jaar gezorgd dat onbenut geld voor fietsbeleid nu toch wordt besteed aan verbeterde fietsvoorzieningen. Maar dat is lang niet genoeg. Er moet nog veel meer gebeuren.

fietsDe SP roept fietsers in Hengelo op om het appel genaamd 'Voorrang voor de Fiets' te ondersteunen en geeft iedereen de mogelijkheid om op 30 augustus bij op het Brinkplein suggesties voor betere fietsvoorzieningen te doen middels een kleine enquête. Van 11.00 uur tot 16.00 uur staat de SP er met een informatiekraam en deelt tomatensoep uit met de Soep-Express.

Betere fietsverbindingen
SP raadslid Vincent Mulder: "De SP fractie heeft het afgelopen jaar in de gemeenteraad met succes gepleit voor meer en betere voorzieningen voor fietsers. Zo werd op meerdere kruisingen vier-richtingen groen voor fietsers ingesteld, wordt er binnenkort een gratis bewaakte fietsenstalling geopend op de Kloosterhof (bij de Thiemsbrug) en zijn er plannen voor een grotere fietsenstalling aan de achterkant van het station."
Maar de SP vindt dat er meer moet gebeuren:
Zo moeten de fietsverbindingen tussen de wijken en het centrum worden verbeterd. Ook pleit de SP voor een snelle fietsverbinding tussen Hengelo en Borne parallel aan het spoor. Vorig jaar werd door de gemeenteraad een voorstel van de SP fractie ondersteund om een ongebruikte 1,6 miljoen euro dit jaar in te zetten voor betere fietsvoorzieningen. De SP is niet tevreden over het tempo waarmee het Hengelose fietsbeleid wordt gerealiseerd.
Mulder: "Ons aangenomen raadsvoorstel hebben we het motto meegegeven 'Fietsbeleid uit de laagste versnelling'; Hoewel er meer gebeurt krijgt dit college de trappers nog niet makkelijk rond. Dus gaan we ze maar weer 's een handje bij helpen om een tandje bij te zetten.'

Wilt u ook de enquete invullen ? Dat kan hier hier.

Hengelo moet beste fietsstad van Nederland worden.
College komt tot inzicht: de bewaakte fietsenstalling komt terug!
Niet klunen maar fietsen