Gebak voor medewerkers Postkantoor tijdens werkonderbreking

26 maart 2008

Gebak voor medewerkers Postkantoor tijdens werkonderbreking

Vanochtend heeft de SP in Hengelo de medewerkers van het Postkantoor aan de Beatrixstraat een hart onder de riem gestoken bij hun werkonderbreking als gevolg van de aangekondigde sluiting van het kantoor per september dit jaar. Jan Heerdink overhandigde hen namens de SP gebak om tijdens het overleg te nuttigen. Ook overhandigde hij hen als hartversterker voor na het werk een fles port.

SP bestuurslid Jan Heerdink overhandigd de medewerkers gebak.......

Medewerkers van 250 Postkantoren in Nederland zijn vandaag begonnen met een 'werkoverleg' over wat hun te doen staat nu besloten lijkt dat ook deze postkantoren in de grotere steden gaan sluiten. Wat de SP vindt van deze onzekerheid voor het personeel en het verlies van de dienstverlening werd in een overhandigde brief nog eens uiteen gezet.

....en een fles betaalde Port

De tekst van deze brief:

Aan alle Postkantoormedewerkers in Hengelo

Beste mensen,

Hierbij bieden we jullie een ongeadresseerd Postpakketje aan. We vragen dan ook niet of jullie het willen bezorgen, maar om die tijdens jullie ingelaste werkoverleg te gebruiken.

We zijn met jullie geschokt over de aangekondigde sluiting van 250 Postkantoren in tal van plaatsen, waardoor jullie samen met 2400 collega’s in grote onzekerheid komen te verkeren voor wat betreft jullie werk en de dienstverlening.

Er zijn medewerkers die vrij recent een reorganisatie hebben meegemaakt, en nu wederom worden geconfronteerd met onzekerheid. Klanten weten ook niet waar ze aan toe zijn: zaken die nu in één keer op het postkantoor te regelen zijn, worden straks door verschillende marktpartijen overgenomen.

Vandaar dat wij jullie vandaag bij de acties graag een hart onder de riem willen steken en jullie willen ondersteunen in de eis voor jullie eigen werkgelegenheid.

Daarmee pleiten we eveneens voor een kwalitatief goede Posterijvoorziening in dorpen, wijken en steden in heel Nederland, en zeker ook in Hengelo!