WAO-actie op Binnenhof

25 maart 2007

WAO-actie op Binnenhof

Ruim driehonderd actievoerders waren dinsdagmiddag 21 maart bijeen gekomen in zaal Concordia in Den Haag om te protesteren tegen het feit dat het nieuwe kabinet niets in zijn regeringsprogramma heeft opgenomen over de zo verguisde herkeuringen voor de WAO. Ook uit Twente was daarbij een afvaardiging aanwezig.

Stop de herkeuringen
Nadat verschillende sprekers van de FNV, Centrale Gehandicapten-raad, belangenorganisaties en keuringsartsenvereniging nog eens hadden uiteengezet wat er allemaal mis is met deze nieuwe WAO, werd in demonstratieve optocht door het winkelcentrum naar het Binnenhof getrokken. Daar werd een petitie aangeboden aan de leden van de Tweede Kamer commissie voor sociale zaken met als afsluitende oproep om het ‘wonder van de herkeuringen’ alsnog werkelijkheid te laten worden.

Mieneke Heitink
Mieneke Heitink uit Almelo liet nog eens duidelijk aan de aanwezige pers weten, dat zij hier niet alleen voor zichzelf naar toe was gekomen, maar ook voor de jongeren van nu die straks geen recht meer zullen hebben op een verzekering tegen arbeidsongeschiktheid als deze wet niet wordt veranderd.

Jan Marijnissen over de actie.