ROOD Hengelo: "Kerst zonder kind in de cel"

31 december 2006

ROOD Hengelo: "Kerst zonder kind in de cel"

Op kerstmiddag hebben de jongeren van ROOD afdeling Hengelo handtekeningen opgehaald in het kader van de actie "Geen Kind In De Cel". Dat uitgeprocedeerde asielzoekers kunnen kiezen hun kinderen af te staan aan een pleeggezin of mee kunnen nemen de cel in, is volgens ROOD Hengelo namelijk onmenselijk.

ROOD Hengelo heeft er voor gekozen om kerstmiddag aan te grijpen om extra aandacht voor deze mensen te vragen. Het scheiden van ouders en kind of het in de cel plaatsen van kinderen, is kiezen tussen twee kwaden. Dit strookt niet met de kerstgedachte!

ROOD deelde kerstkransjes uit aan de mensen die bereid waren de petitie te tekenen. In korte tijd zijn er zeer veel handtekeningen opgehaald, meer dan honderdvijftig in anderhalf uur tijd. Er was dus
veel animo voor de actie en ROOD heeft vele leuke reacties gehad. Al met al een leuke opsteker voor de kerst. Bij deze willen we alle mensen die de petitie tekenden bedanken!

Dit jaar is er op veel plaatsen en momenten voor deze Unicef Actie actie gevoerd.

Jan Marijnissen: geen kind in de cel
Actiewebsite "Geen kind in de cel"