SP verwelkomt 500 ste lid in Hengelo (aangepast)

17 november 2006

SP verwelkomt 500 ste lid in Hengelo (aangepast)

Op de drukste campagnezaterdag vlak voor de verkiezingen heeft de SP in Hengelo haar 500 ste lid feestelijk verwelkomd. Bij de campagnekraam werd Sandra de Jong als nieuw lid verwelkomd.

500-ste lid in Hengelo"Ik stem al jaren op de SP, en kreeg het mailtje van Jan Marijnissen doorgestuurd. Die vond ik erg grappig en heb toen besloten om maar eens lid te worden."
Sandra is maatschappelijk werkster in het onderwijs en moeder van een tweeling. Fractievoozitter van de SP Mariska ten Heuw bood haar bij de gelegenheid het boek "Hoe dan Jan?" aan en de bundel "30 jaar SP in Hengelo".

Rode taart voor iedereen.

Grote ledenaanwas

Al enige jaren is de SP in Hengelo de politieke partij met het grootste aantal leden. In de laatste weken van deze verkiezingscampagne hebben zich overal in het land honderden nieuwe leden bij de partij aangemeld. Het is een bekend verschijnsel in campagnetijd, maar dit maal is er weer sprake van een enorme toeloop van nieuwe leden. In 2002 won de partij in één jaar 10.000 leden tijdens de opkomst van Pim Fortuyn en de teloorgang van Paars, en groeide de SP in Hengelo naar 400 leden.

Twee jaar geleden werd de SP met 42.000 leden de derde partij in ledental door de VVD te passeren. Inmiddels is de partij op weg naar de 50.000. Daarmee zit de partij van Jan Marijnissen de PvdA en het CDA op de hielen, die de laatste jaren grote aantallen leden verloren.

Borne 50 leden

De opmars van de SP is in alle plaatsen te merken. Zo werd vandaag ook in Borne een feestje gevierd vanwege het 50 ste SP lid. Daarmee lijkt te weg vrij voor het oprichten van een eigen SP afdeling in Borne. Toon Peters, voormalig bestuurslid in Hengelo, wil dan ook graag over 3 jaar meedoen aan de verkiezingen in Borne.