SP Hengelo start Verkiezingsweblog

10 januari 2006

SP Hengelo start Verkiezingsweblog

Bij nog precies acht weken te gaan vóór de verkiezingsdatum van 7 maart start het campagneteam van de SP in Hengelo een verkiezingsweblog op de internetsite van de afdeling.

Webmaster Jan Balvers"De SP heeft een bijzondere traditie van informatievoorziening naar de mensen toe. Dat bewijzen we al jaren via informatiekramen in de stad en bij winkelcentra. Ook staan we bekend om onze informatiefolders, buurtbrieven, actiekaarten en verkiezingskranten. Maar bovendien zijn we sinds enige jaren de meest actuele en meest bekeken politieke website van Hengelo. Met meer dan 45.000 bezoeken in 2005 is deze vorm van informatievoorziening van groot belang voor de afdeling om de mensen te informeren over acties, ideeën en standpunten.
Daar komt nu nog een belangrijke voorziening bij in de vorm van het verkiezingsweblog.", aldus de Hengelose SP-webmaster Jan Balvers.

Daarmee zal de campagne meer dan voorheen ook via internet gevoerd gaan worden. Want wat is er makkelijker dan vanuit de stoel de partijen te kunnen vergelijken.

Balvers: "Het is onze bedoeling op het weblog dagelijks met nieuws te komen over zaken die in de campagnes spelen. Daarbij kunnen we ook beter duidelijk maken welke voorstellen we in ons verkiezingsprogramma doen en wat we op de verschillende terreinen al gedaan hebben. Daarnaast krijgen de bezoekers uiteraard de mogelijkheid onze kandidaten wat beter te leren kennen."

Nieuw bij deze vorm van campagnenieuws is tevens dat bezoekers direct kunnen reageren op het weblog nieuws, zodat aanvullingen, vragen en standpunten ook door de bezoekers kunnen worden vermeld.