Twentse demonstranten doen mee in omsingelen Spookkabinet

24 september 2005

Twentse demonstranten doen mee in omsingelen Spookkabinet

Hengelo'ers bij omsingelingTwee volle bussen met Twentse demonstranten hebben 24 september 2005 in Den Haag deelgenomen aan een grote demonstratie tegen het meest impopulaire kabinet ooit.

De demonstratie was georganiseerd door Keer het Tij waarin de SP een belangrijke trekkersrol vervult en leidde tot een grote omsingeling van het Binnenhof door 5500 demonstranten. Naast tal van acteive SP ers uit de afdelingen werd er ook door het Ouderenplatform, Rood SP jongeren en Huurdersorganisaties deelgenomen.

In een toespraak tot de demonstranten gaf Jan Marijnissen het startsein voor de Actie Noodrem !! die de SP lanceert met het doel om massaal handtekeningen tegen het zorgstelsel van Hoogervorst te verzamelen. Dit nieuwe zorgstelsel moet zo snel mogelijk naar de prullenbak, zo betoogde Marijnissen namens alle demonstranten. Ook de SP afdeling Hengelo zal met deze actie zo snel mogelijk van start gaan.

Actievoerders voor betaalbare huren

Aanklacht tegen het asielbeleid

SP-ouderen demonstreren mee
Een grote groep ouderen uit de SP was van de partij