SP tegen sloop van betaalbare huurwoningen in Klein Driene

24 juli 2005

SP tegen sloop van betaalbare huurwoningen in Klein Driene

De Hengelose Bouwstichting Ons Belang is voornemens 112 flat- en eengezinswoningen aan de Händelstraat in Klein Driene te slopen en te vervangen door dure huur- en koopwoningen. De Nota van uitgangspunten voor dit plan stond op de agenda van de laatste gemeenteraad

te slopen flats aan de Händelstraat flats
te slopen flats aan de Händelstraat

De SP heeft zich al eerder uitgesproken tegen dit plan, omdat wij van mening zijn dat deze goedkope huurwoningen behouden dienen te blijven voor mensen met een lager inkomen.

Als belangrijkste argument voor de sloop van deze woningen wordt aangevoerd, dat ze niet meer aan de eisen van deze tijd zouden voldoen. Dit probleem kan echter wat ons betreft uitstekend worden verholpen door renovatie. Het behoud van betaalbare huurwoningen is des te meer noodzakelijk, omdat de nieuwbouw van betaalbare huurwoningen steeds minder van deze tijd wordt. Verder is de SP van mening, dat er eerst een integraal plan voor heel Klein Driene moet wordt ontwikkeld door de beide woningstichtingen in overleg met hun huurders.

Voor de SP-fractie in de gemeenteraad waren dit de redenen om tegen het sloopplan voor de Handelstraat te stemmen. Zij werd daarbij gesteund door de fracties van Burgerbelangen en de Christenunie.