SPeeltoestellen: actie in de Stad

1 mei 2004

SPeeltoestellen: actie in de Stad

klimtorenSP vraagt met actie onder kinderen opnieuw aandacht voor plaatsing speeltoestellen in het centrum

In de gemeenteraad is door de fractie van de SP herhaaldelijk aandacht gevraagd voor de plaatsing van speeltoestellen in de binnenstad. Bij de renovatie van het centrum zijn deze verdwenen. Wethouder Nijhof heeft in juni en in november 2003 de gemeenteraad toegezegd, dat de speeltoestellen herplaatst zouden worden. Tot op heden echter zonder resultaat. Reden waarom de SP zaterdag 1 mei met een stand in de stad staat om kinderen te vragen welke speeltoestellen zij graag in het centrum zouden willen zien (van 11.00 -16.30 uur).

speeltoestel modernspeeltoestel klassiek
speeltoestel klassiekspeeltoestel modern

De stand van de SP is te vinden nabij de Lambertuskerk aan de Enschedesestraat. Op een groot bord zullen twee ontwerpen van speeltoestellen te zien zijn. Kinderen in de stad krijgen van medewerkers van de SP een sticker die zij op het ontwerp kunnen plakken dat hen het meeste aanspreekt. De volgeplakte borden zullen op korte termijn worden aangeboden aan wethouder Nijhof. Hij zal daarbij de boodschap krijgen zijn toezeggingen gestand te doen en de toestellen nu eindelijk te bestellen, zodat er niet weer een seizoen verloren gaat.

Plaatsing toestellen vergoot levendigheid centrum

Er zijn in de loop der jaren veel opmerkingen gemaakt over de levendigheid van het centrum. De SP is van menig, dat het plaatsen van speeltoestellen een grote bijdrage kan leveren aan het verbeteren van de leefbaarheid en de levendigheid van het centrum. Voor de plaatsing van de speeltoestellen is volgens hetgeen wethouder Nijhof de raad in november heeft bericht 50.000 euro beschikbaar.