SP ondersteunt eisen campingbewoners in Saasveld en eist stopzetting intimidatie

25 augustus 2003

In een brief aan de Gemeente Dinkelland maakt de SP-Borne melding van intimidatie van de vermeende melder van asbest bij sloopwerkzaamheden op de camping. De bewoners hebben zich verenigd in het comité huurders Erve Holtkamp en strijden tegen de door de eigenaar aangezegde sluiting van de camping per 1 januari volgend jaar.

Bij de gestarte sloopwerkzaamheden werd vorige week asbest gevonden. Daarop werd de sloop op last van de dienst Bouw en Woningtoezicht van de gemeente stilgelegd. Daar keerden de eigenaar en projectontwikkelaar van Leeuwen zich tegen een bewoner die door hen verder verblijf werd ontzegd.

De bewoners strijden tegen plannen van de projectontwikkelaar om de camping te ontruimen om plaats te maken voor een bungalowpark. De SP groep Borne staat achter de bewoners in hun eisen tot compensatie voor de schade die door hun gedwongen verhuizing wordt geleden. Voor de bewoners geldt dat ze veel hebben geinvesteerd in hun sta-caravans. De eigenaar heeft hen niet tijdig op de hoogte gesteld van zijn langdurige plannenmakerij met een projectontwikkelaar.

De SP vindt dat betaalbare campingvoorzieningen behouden moeten blijven, en niet worden vervangen door een peperduur luxe bungalowpark. In de brief aan het bestuur van de gemeente Dinkelland pleit de SP er dan ook voor om de bestemmingsplanwijziging die nodig is niet goed te keuren. De projectontwikkelaar, van Leeuwen, is op verschillende andere plaatsen met bouw van soortgelijke bungalowparken bezig waar goede en goedkopere recreatievoorzieningen voor moeten wijken.