FNV in actie tegen sluiting loketten op Hengelo's station

10 maart 2003

FNV in actie tegen sluiting loketten op Hengelo's station

Zoals bekend voert de SP al langdurig actie voor de terugkeer van de NS in overheidshanden. De verzelfstandiging leidt slechts tot prijsverhoging en verslechteringen. Een van de meest recente vondsten van de directie is de sluiting van de loketten op het station in Hengelo. De SP steunt van harte het initiatief van de stationsmedewerkers en de FNV tegen dit domme afbraakplan. Hieronder drukken we de volledige tekst af van het pamflet dat de actievoerders uitdeelden aan de reizigers.

Sluiten de loketten op dit station?

Als het aan de directie van NS stations ligt wel. De loketten zullen verdwijnen. Hiervoor in de plaatst komt een winkel, waar u ook uw treinkaartje kunt kopen. Maar de winkelmedewerkers moeten zich natuurlijk ook bezighouden met de verkoop van andere producten, zoals drinken, snoepgoed en tijdschriften. Hierdoor zal het overzicht op wat zich afspeelt in de stationshal een stuk minder worden.

Wij, de medewerkers van dit station vinden dit een achteruitgang. Wij vinden dat de loketten in de stationshal open moeten blijven. Op dit station worden veel kaartjes per uur verkocht. Volgens de normen van de NS zijn het er zelfs zoveel dat de loketten gewoon open zouden kunnen blijven. Helaas is hier bij de besluitvorming niet naar gekeken.

FNV Bondgenoten vindt de veiligheid van treinreizigers en personeel heel belangrijk. Door het verminderen van toezicht wordt de onveiligheid en het gevoel daarvan vergroot.

Met deze actie vragen medewerkers van dit station en FNV Bondgenoten de directie het genomen besluit te herzien en de loketten in de stationshal open te houden.

Gerkens woedend over zelfverrijking NS-top