20 oktober Ledendag SP. SP blikt terug op 30 jaar actie in Hengelo

20 oktober 2002

20 oktober Ledendag SP. SP blikt terug op 30 jaar actie in Hengelo

Op zondag 20 oktober organiseerde de SP Hengelo voor bijna 200 enthousiaste leden in Hengelo een feestelijke ledendag in het Theater Bengeltjesdorp. De ledendag stond in het teken van het dertigjarig bestaan van de SP in Hengelo.

SP 2e kamerlid Piet de Ruiter doet aftrap voor nieuwe verkiezingen

Piet de RuiterTussen diverse programma-onderdelen door met oa. theater, dans en muziek werd de aftrap van de verkiezingen gedaan door SP 2e Kamerlid Piet de Ruiter. Hij overhandigde de Hengelose SP fractievoorzitter Jean Rouwet de eerste verkiezingsaffiches om snel mee aan de slag te gaan. "Want", zo dacht de Ruiter, "de kansen voor de SP zijn zeer goed" .

En met een gegroeid aantal leden had Jean Rouwet er voor Hengelo ook alle vertrouwen in dat de campagne goed op stoom zal komen. Rouwet: "Er hebben zich dit jaar alleen al 60 nieuwe leden gemeld waarvan de meeste ook vragen of ze meteen mee kunnen doen. Beter kunnen we het niet wensen."

Lia de VriesTijdens het 6e lustrumfeest werd het 400ste Hengelose lid Lia de Vries gehuldigd. Zij vertelde gemotiveerd lid te zijn geworden vanwege de activiteiten van de SP voor de mensen in het land, zoals de acties tegen het asbest in Twente. Ze werkt zelf bij de NS en heeft veel sympathie voor acties als "Pak de trein terug" die door de SP worden gevoerd tegen de privatisering bij de spoorwegen.

In het theater was tevens een overzicht te zien van het rijke actieverleden van de SP in Hengelo in de vorm van fotocollages, affiches en politieke pamfletten.
Alle leden ontvingen een jubileumboek uitgereikt met daarin een overzicht van politieke wapenfeiten, een greep uit de acties waarmee de SP leven in de Hengelose brouwerij maakte.