Wethouder moet zelf slingers ophangen in de Bieb.

26 februari 2002

Wethouder moet zelf slingers ophangen in de Bieb.

SP-ers hangen slingers opDe SP heeft een lange slinger met honderden handtekeningenstrookjes "SLUITEN NEE" tijdens de pauze van het raadsdebat van 26 februari aan wethouder ter Ellen (CDA) meegegeven om aan de bibliotheekdirectie te overhandigen. De bewoners van de Hasseler Es kwamen opnieuw met grote aantallen in actie tegen het besluit van de bibliotheekdirectie om tijdens de korte vakanties het filiaal te sluiten.

Bij het bekend worden van deze dreigende sluiting pakte de wijkraad, samen met de scholen en het Kinderwerk project in het Hasselerhoes de bibliotheek in met spandoeken. Een zichtbaar pleidooi voor het behouden van de bibliotheekvoorziening.

wethouder Ter Ellen in gesprek met vertegenwoordigers Hasseler Es.
wethouder Ter Ellen in gesprek met vertegenwoordigers Hasseler Es

In de raadsvergadering stelde de SP de verdergaande sluiting van de bibliotheek aan de orde door de raad te vragen de wethouder met een duidelijke opdracht naar het bibliotheekbestuur te sturen: het instandhouden van de voorzieningen, de openingstijden incluis. Dit voorstel werd helaas niet gesteund door partijen als PvdA, CDA, Groenlinks. Die vonden dat enkel een gesprek tussen wethouder en bibliotheekdirectie zonder duidelijk standpunt vooraf wel genoeg moest zijn voor een goede uitkomst. Vandaar dat de slingers, die eerst in het stadhuis hingen, weer in de doos werden gedaan en aangeboden werden aan de wethouder.
De boodschap was duidelijk:
Hang deze slingers zo snel mogelijk in de Hasseler Bieb!

SLUITEN NEE