Help de dokter verzuipt!

2 mei 2001

Help de dokter verzuipt!

SP fractie en Bestuur in Hengelo schreven de volgende solidariteitsbrief aan de stakende huisartsen in de regio:

Beste mensen,

Het bestuur en de fractie van de SP Hengelo ondersteunen jullie actie van harte. Het is volgens ons ook de hoogste tijd dat de positie van de huisartsen sterk wordt verbeterd. De huisartsen zijn de poortwachters van de gezondheidszorg. De grote problemen van crisiszorg, wachtlijsten in thuiszorg en ouderenzorg komen te vaak eenzijdig bij de huisartsen terecht. Het uiterste wordt gevergd in de praktijken van de huisartsen. Jullie komen daar zeer terecht nu voor in het geweer.
De solidariteit van de SP strekt zich uit naar alle werkers in de gezondheidszorg die te maken hebben met te grote werkdruk, te weinig mogelijkheden voor scholing en verdieping van het beroep, en - voor velen - een achter blijven van de waardering voor het enorme en belangrijke werk dat verzet wordt. Staken doen de mensen in de zorg bijna nooit. Tot voor kort was dat een belangrijk gegeven. Nu is de maat vol. Dat begrijpen wij en ondersteunen wij dan ook van harte. Onder andere door begrip te vragen bij patiënten die deze staking treft.

Veel succes.